Op weekend en bivak

Weekends

Voor de jongsten binnen de Chiro is een 1ste keer meegaan op weekend een onvergetelijke ervaring. Voor de ouderen is het natuurlijk ook leuk om een heel weekend bij elkaar te zijn en verschillende activiteiten te beleven.

Daarom gaan we elk jaar met de leden op weekend. De drie jongste afdelingen gaan telkens samen op weekend en de Toppers en Kerels hebben ook een weekend samen. Beide weekends gaan door van vrijdagavond 17 februari tot zondagmiddag 19 februari 2022

Ten slotte gaan de Aspi’s een weekend of zelfs een midweek weg om allerlei knotsgekke momenten te beleven.

Bivak

Het bivak gaat elk jaar van 21 juli tot 31 juli door, we hopen jullie daar te mogen verwelkomen! De Kerels en de Aspi's vertrekken zelfs de 20ste of vroeger al!

Het bivak is namelijk het orgelpunt van het Chirojaar. Het is 10 dagen lang plezier maken met vrienden in een hechte groep. Het is de bekroning op een mooi werkingsjaar en, wellicht het fijnste wat onze chiro te bieden heeft!

Aarzel dus niet om uw zoon te laten meegaan op dit onvergetelijke avontuur!

Meer info over het bivak kan u hieronder vinden.

Verloren kleren

Indien uw zoon nog iets kwijt is van het afgelopen bivak, neem gerust zondag na of voor de Chiro eens tijd om tussen de verloren voorwerpen te kijken. Deze stallen we dan vanvoor uit in de hoop dat iedereen vindt wat hij kwijt was.

Bivak

Wanneer?

Op vrijdag 21 juli worden jullie verwacht op de kampplaats vanaf 18u00. Op deze dag begint niet alleen het bivak, maar houden wij ook een barbecue waar iedereen een lekker hapje kan komen eten. Jullie kunnen dan ook jullie zoon helpen met het installeren van zijn bed en dan zien jullie ook waar wij de komende 10 dagen zullen logeren.

Maandag 31 juli is jammer genoeg alweer de laatste dag van ons bivak. Op deze dag kan jullie zoon worden opgehaald om 9u00. De leiding heeft voor dit vroege ophaal uur gekozen omdat de kampplaats ’s middags al helemaal opgeruimd moet zijn zodat de volgende groep zich kan installeren.

Waar?

Dit jaar gaan we op bivak in Hechtel-Eksel. Op de kampplaats “De Bosuil” zullen wij 10 dagen vertoeven. De Sloebers, Speelclubbers, Rakkers en Toppers zullen in het gebouw slapen. De Kerels en Aspi’s slapen in tenten.

Het adres van de kampplaats is:

Lupinestraat 1, 3940 Hechtel-Eksel

Zorg dat je vrienden, familie, liefjes, ... allemaal het adres weten van de kampplaats want iedereen vindt het wel leuk om een brief te krijgen. Zeker voor de jongsten is het belangrijk en leuk om regelmatig een briefje te krijgen van het thuisfront. Postkaarten en -zegels kunnen op het bivak ook bij ons gekocht worden. Voor de jongere leden is het aangeraden om een lijst met adressen mee te geven of op voorhand adressen op de enveloppen te schrijven.

Prijs

De prijs voor ons bivak is €115 voor uw eerste kind. Voor uw 2de,3de,... zoon is de prijs slechts €100. Dit bedrag kan rechtstreeks betaald worden aan de leiding of het kan overgeschreven worden op ons rekeningnummer. Het is ook mogelijk om het bedrag in verschillende schijven te betalen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als jullie meerdere zonen en/of dochters hebben die op kamp gaan. Als jullie hiervan gebruik willen maken of meer informatie wensen, vraag dit dan gerust aan de leiding.

Ons rekeningnummer is BE72 7351 0607 2316. Vermeld bij de overschrijving zeker de naam van jullie zoon en de afdeling.

Medische info

Bij het bezoek van de leiders krijgen jullie een medische fiche om in te vullen. Zo hebben wij de nodige gegevens als er medische hulp nodig is. Voeg bij de medische fiche ook enkele klevers van het ziekenfonds.

Om bij een ongeval of ziekte zo snel mogelijk te kunnen reageren heeft de leiding van elk lid hun persoonlijke en medische gegevens nodig. U kan deze medische gegevens invullen op Stamhoofd, zo kan de leiding deze gegevens op een georganiseerde manier raadplegen en wordt eveneens uw privacy gerespecteerd. De leiding zal deze gegevens ook afdrukken zodat zij zelfs tijdens een technische storing snel en gepast kunnen reageren.

Als jullie zoon medicatie moet nemen tijdens het bivak, kunnen jullie deze afgeven aan de leiders of de kookouders met de nodige uitleg. De kookouders en de leiders zullen erop toezien dat hij zijn medicatie op de juiste manier neemt.

Ook vragen wij om de Kids-ID of identiteitskaart aan de leiders van uw zoon af te geven bij aankomst op de kampplaats. Bij het ophalen zullen de leiders deze dan teruggeven.

Wat neem ik mee?

Om te slapen:

  • Veldbed of matras (enkel voor Toppers, Kerels en Aspi's!)
  • Slaapzak of deken
  • Kussen
  • Hoeslaken
  • Pyjama
  • Knuffel
  • Kledij:

  • Chiro T-shirt en trui
  • Voldoende ondergoed en sokken
  • Korte en lange broeken
  • T-shirts
  • Dikke truien
  • Regenjas
  • Zwemgerief: zwembroek, badhanddoek, duikbril en eventueel zwembandjes
  • Stevige (wandel)schoenen voor de trektocht
  • Laarzen (vooral bij de jongste afdelingen)
  • Pet of hoedje tegen de zon
  • Wasgerief:

  • Handdoeken en washandjes
  • Tandpasta
  • Tandenborstel
  • Beker
  • Zeep
  • Shampoo
  • Een kam en gel om de haartjes in de juiste plooi te leggen
  • Allerlei:

  • Zonnecrème
  • Muggenmelk
  • Linnen zak voor vuile was
  • Leesboeken en/of strips voor tijdens de platte rust
  • Zaklamp
  • Pen en papier
  • Rugzak voor de trektocht
  • Drinkbus voor de trektocht
  • Beetje zakgeld
  • Kids-ID / identiteitskaart
  • Goed humeur
  • Enkele tips

    Zet op al je spullen en kleren je naam. Zo is het gemakkelijker voor de leiders om de kamer regelmatig op te ruimen. Ook blijven er na elk bivak veel kleren en spullen achter waarvan we niet weten van wie ze zijn.

    Voor de jongste leden is het handig om op voorhand voor elke dag een zakje te maken waar je alles al insteekt (T-shirt, broek, sokken, ondergoed, ...). Je kan hier dan de dagen opzetten of zetten voor wat voor soort weer het bedoeld is. Teken bijvoorbeeld een zonnetje voor mooi weer en een regenwolk voor regenweer. Zo moet jullie zoon alleen maar kijken welke dag het is of wat voor weer het is en het juiste pakketje nemen.

    Barbecue

    De barbecue gaat door op 21 juli, de eerste dag van het bivak, vanaf 18u00. Jullie kunnen dan aan zeer democratische prijzen lekker eten en vervolgens afscheid nemen van jullie zoon. Op voorhand inschrijven is verplicht en kan tot en met 12 juli. Zo hebben wij de tijd om voldoende eten te voorzien zodat er niemand met een lege maag naar huis gaat! Gelieve via deze link jullie in te schrijven voor de barbecue.

    Werking

    Sloebers-Toppers : 14u-17u

    Kerels & Aspi's : 14u-18u

    Adres

    Heidestraat 159,

    3590 Diepenbeek